מדריך מקיף בכל מה שקשור לבחירת צלם מגנטים לברית
זמן קריאה משוער: 11 דקות

תוכן עניינים: על מה נדבר במדריך זה (ניתן לעבור לנושא הרצוי בלחיצה)

דגשים לבחירת צלם מגנטים בברית – על מה חשוב להקפיד כשבוחרים צלם לאירוע של פעם בחיים ?

צלם המגנטים בברית משמש כגורם מרכזי באירוע להבדיל מחתונה או מבר מצווה – וזאת משום שפעמים רבות צלם המגנטים מתפקד גם כצלם האירוע וגם כצלם מגנטים .

לא מעט בעלי שמחה רוצים להימנע מהוצאות מיותרות בברית ובמקום לקחת צלם לברית לחוד וצלם מגנטים לחוד, בעלי השמחה מחליטים להסתפק בצלם מגנטים בלבד שיצלם עבורם מגנטים במהלך האירוע, ובסוף האירוע יבקשו את קבצי התמונות כדי שבעתיד יוכלתו לפתח אותם .

צלם מגנטים שהוא גם צלם האירוע – האם זה כדאי ?

אז כמובן, תלוי את מי שואלים, כמו בכל דבר הדעות חצויות ויש כאלה שיסתפקו בצלם שמגנטים ובלבד ויש כאלה שיעמדו על כך שיהיה בנוסף צלם שיתרכז בתיעוד המשפחה והתינוק.

חשוב שתדעו שלא פעם צלמי מגנטים מרגישים מנוצלים מעצם הסיטואציה – ואותם צלמים אמנם יבחרו לקחת את האירוע שלכם אך יספקו תמונו בסיסיות בלבד, ולא יתאמצו לתעד את מלוא האירוע, לא יפנקו בשלל תמונות של התינוק והמשפחה, ולא "יגדילו ראש" ויספקו לכם ערך מוסף.

ישנם צלמי מגנטים שאפילו לא יתעדו את טקס הברית בטענה שהם הגיעו לאירוע על תקן צלם מגנטים ולא על תקן צלם האירוע, – ויבקשו תוספת עבור צילום הטקס.

הפתרון: כמובן שבסופו של דבר תשלום הולם יפתור את הסיטואציה, אך עדיף לסכם זאת מראש עם הצלם, וליידע אותו מראש שהוא יהיה צלם יחיד באירוע, ולא "להפיל" את זה עליו תוך כדי אירוע. אם במקרה חשבתם כך, המלצה חמה שלא לעשות זאת, אתם לא רוצים צלם עצבני שמרגיש מנוצל, לכן היו שקופים ושימו את הדברים על השולחן עוד בשלב שיחת הטלפון ותיאום הציפיות .

תיאום ציפיות עם צלם המגנטים

חשוב לשאול את צלם המגנטים את השאלות הבאות, על מנת להגיע מוכנים מראש.
הכנו עבורכם שאלון מקיף שידאג לכסות אתכם :

צוות של כמה אנשים מגיעים לברית?
האם הצלם מגיע לבד? או שהוא מגיע עם עוזר (קחו בחשבון שצלם שמגיע לבד ייאלץ גם לצלם וגם לחתוך את המגנטים תוך כדי אירוע), מה שיגרום לעיקוב בעבודה, יחד עם זאת, אם יש לכם אירוע קטן וחשוב לכם למשל רק חלק מהאירוע (נניח טקס החיתוך) יהיו צלמי מגנטים שיוכלו לעבוד ללא בעיה והחסון של איש צוות נופש לא יורגש. לעומת זאת אם יש לכם אירוע יחסית גדול ותרצו לתעד מעבר לקטע מסויים, מומלץ לבקש מהצלם להביא עוזר (וכמובן להוסיף תשלום עבור איש צוות נוסף)

מה בדיוק אתם מקבלים בחבילה?
דרשו לדעת כמות מגנטים, אל תסתפקו במונח "מגנטים ללא הגבלה" משום שזהו מושג מוטעה שהכי נוח לצלמים להשתמש בו, כי למעשה הוא לא מתחייב לכמות כלשהי, כל אחד יכול לפרש אחרת את המילה ללא הגבלה, ולכן בקשו התחייבות לכמות מינימום.
* חשוב שתדעו: רוב הבריתות יהיו לא יותר מ-200 מגנטים , מכיוון שמדובר באירועים קטנים יחסית, ואנשים לא מצלטמים בברית כמו שהם מצטמים בחתונה, לכן חבילה של 200 מגנטים צריכה להספיק.
* בנוסף, שאלו את צלם המגנטים – האם אתם קבלים הגדלות בנוסף ? האם מקבלים תמןונות על עץ ? איך אתם מקבלים את התמונות ? על דיסק און קי או ששולחים לכם את התמונות במייל ?
* האם התמונות שמתקבלות הן ברזולוציה גבוהה וללא מסגרת (כך שתוכלו לעשות בהם שימוש מלבד המגנטים)

מה מצלמים ומה לא ?

האם צלם המגנטים יעשה לכם תמונות משפחה  בתחילת האירוע (כמובן שלשם כך תצטרכו להגיע קודם לכן, כי לא תוכלו להצטלם כשהאורחים מתחילים להגיע לאולם ואתם מצטלמים – הרי תצטרכו לקבל את פניהם .
* הורים רבים מבטיחים להגיע בכחצי שעה-שעה לפני האירוע ולא לוקחים בחשבון שתינוק חדש במשפחה יכול לעקב לגמריי את לוח הזמנים, פתאום צריך לעצור בדרך, פתאום צריך להאכיל אותו, וכך נוצרים בלתמים וההורים מאחרים ולא מגיעים בזמן לצילומי המשפחה, וכך נוצר מצב שהורים רבים מפספסים את התמונות הכי חשובות באירוע .(תמונות של התינוק עם ההורים, עם הסבא והסבתא, עם האחים וכו'..)

אם רוצים אלבום תמונות ?

באופן טבעי, על אלבום תמונות תצטרכו להוסיף כסף, אך רצוי לברר אם צלם המגנטים מספק שירות זה (לא כל צלמי המגנטים נותנים את השירות), ולכן אם אלבום חשוב לכם, תצטרכו לשאול זת כבר בשיחה הטלפונית, כמו כן, בדקו איזה אלבום אתם מקבלים, כמה תמונות, האם אלבום כיסים או אלבום דיגיטלי (ואם כן באיזה גודל האלבום יהיה).

  • אל תשכחו שתמיד תוכלו להכין אלבום בכוחות עצמכם (בהנחה ויש לכם את התמונות)

הערה: הדעה הרווחת היא שלפתח תמונות לבד יעלה יותר זול, רוב האנשים מסתפקים בקבצי התמונות בלבד, וחושבים להכין אלבום בעצמם (כדי לחסוך בעלויות) מה שהרבה פעמים מתברר כשגוי – מכיוון שלצלמים יש מחירים מיוחדים לפיתוח תמונות ולרכישת אלבומים וישנם מקרים שדווקא האופציה לתת לצלם להכין עבורכם את האלבום זהו הפתרון האידיאלי עבורכם, מעבר לכך שזה יעלה פחות או לכל היותר ישתווה למחיר בו אתם תוכלו לעשות זאת בעצמכם, אתם תחסכו זמן רב בהתעסקות עם הכנת האלבום.

 

צילום טקס הברית – רק סטילס ? מה עם וידאו ?

כמובן, במידה ותרצו גם צילום של טקס הברית, לא לשכוח לומר זאת בשיחת תיאום הציפיות – ואם אתם רוצים גם וידאו ? יש צלמי מגנטים שמספקים שירות זה בתוספת תשלום (בדקו עם צלם המגנטים)

 

צילום בקבלת פנים

יש כאלה שרוצים צלם צמוד לאורך כל קבלת הפנים – חשוב מאוד לומר זאת מראש לצלם המגנטים כדי שהוא ידע מכך, אירועי ברית גם ככה קצרים מאוד ורוב צלמי המגנטים לא יוכלו לעבוד לבד במידה ויצלמו לאורך כל קבלת הפנים, מהסיבה הפשוטה שמיד לאחר קבלת הפנים יש את הטקס וגם אותו צריך לצלם ואז יוצא שהזמן היחיד לפיתוח תמונות הוא זמן האוכל, ולא תמיד זה מספיק לשם ביצוע הכנת המגנטים.
לכן, תעלו את הנושא בשלב שיחת הטלפון והתייעצו על כך עם צלם המגנטים שלכם ושאלו לדעתו בעניין – הוא כבר ידע לתת לכם את הפתרון האידיאלי עבורכם.

בקשו לראות תיק עבודות

אל תמעיטו בערכו של תיק העבודות, צילום ברית זה אירוע חד פעמי, ואתם לא רוצים באירוע שלכם צלם שלא ידע לתת לכם תמונות שלא לטעמכם. 

 

לחתום על הסכם מסודר עם הצלם

חשוב מאוד לא לשכוח,שאת כל מה שהובטח לכם שיהיה מגובה בהסכם כתוב (חוזה/הסכם דברים)- זכר מה שלא כתום לא קיים, ואחר כך מתחילים בעיות וצריך להסתמך על הזכרון וככה נוצרות בעיות. אנא המנעו מסיטואציה זו.

מה קורה עם הצלם חולה ?

בהנחה והצלם חולה/ לא יכול להגיע, האם הוא דואג למחליף ראוי , חשוב גם את זה להעלות על הכתב ולא להסתמך על דיבורים באוויר. 

אולי גם בלונים ?

יש לא מעט צלמי מגנטים שיוכלו לתת לכם גם פתרון של עיצוב בלונים, היום כמעט בכל ברית יש בלונים ושווה לשאול את את צלם המגנטים שלכם אם הוא יוכל לקשר אתכם לבלונאי  (יש גם צלמי מגנטים מוכשרים שעושים בלונים בעצמם) וברוב המקרים תוכלו להוזיל את העלויות בדרך זו.