על מנת לבצע השוואה אמיתית ונכונה בין חברות המגנטים לאירועים, חשוב לוודא שאתם אכן מקבלים את אותו המוצר.

זה שאתם מבקשים מגנטים לא אומר שאתם מקבלים את אותו השירות, ובמדריך קצר זה ננסה לפשט את התמונה ולתת קצת אור על מה באמת אתם מקבלים כשאתם מזמינים צלם מגנטים לאירוע שלכם.

מגנטים לאירועים – השוואת מחירים – 3 פרמטרים שחובה להשוות כשבוחרים צלם מגנטים

 

1.סוג ההדפסה לצורך הפקת המגנטים

חשוב לדעת שיש כיום 2 סוגי הדפסה עיקריים בהם משתמשים צלמי המגנטים

1.הדפסה באמצעות מדפסת טרמית מיצובישיהיטי ופוג'י הן המדפסות הנפוצות בקטגוריה בקרב צלמי המגנטים.

ההדפסה מבוצעת באמצעות נייר כימי והתהליך דומה מאוד לתהליך הדפסה תמונות בחנויות צילום. הטכנולוגיה אמנם זהה אך המדפסת קטנה בהרבה והיא ניידת וזהו היתרון הגדול עבור מפיקי מגנטים.
סוג הדפסה זה נחשב לאיכותי ביותר והמגנטים המופקים באמצעות מדפסת טרמית יכולים להחזיק מעמד שנים ללא כל בעיה וללא שינוי בגוון הצבע, כמו כן הם עמידים מפני אור השמש ומפני תאורה של נורת ליבון או פלורוסנטים המצויים לרוב במטבח, והם למעשה הגורם העיקרי לדהיית המגנטים.
לכן כיום יש עדיפות ברורה למגנטים המופקים באמצעות מדפסת טרמית.

חשוב לציין כי עלות המגנט היא גם יקרה יותר (כמעט כפול ממגנט המודפס באמצעות מדפסת הזרקת דיו)

2.הדפסה באמצעות מדפסת הזרקת דיו (קנון ואפסון הם הנפוצות ביותר בקטגוריה) – למעשה מדובר במדפסת פוטו ביתית שניתן לרכוש אותה במחיר של כמה מאות שקלים בלבד. בכל חנות מחשבים .
המדפסת אמנם מדפיסה באיכות גבוהה מאוד, ואין זה אומר שמגנטים המודפסים באמצעות מדפסת הזרקת דיו יהיו באיכות ירודה. אך אם כבר בחרתם בצלם מגנטים שמשתמש בטכנולוגית הדפסה זו – וודאו כי הוא מדפיס את המגנטים על נייר פוטו בעובי של 180 גרם לפחות , ושיהיו ציפוי למינציה לאחר ההדפסה.
(הלמינציה גורמת למגנט להיות עמיד יותר בפני אור השמש ובפני תאורה), מגנט המודפס באמצעות מדפסת פוטו אך ללא ציפוי למינציה, יחל לדהות לאחר שבועות בודדים.

 

2. כמות המגנטים ואנשי צוות

אם התחלתם כבר לחפש צלם מגנטים, וודאי שמעתם את המושג "ללא הגבלה", מושג זה מוטעה מיסודו ויכול להטעות אנשים רבים אשר לא הבינו את כוונת צלם המגנטים ,לרוב  אותם אנשים יהפכו ללקוחות לא מרוצים שיבואו בתלונות לצלם המגנטים לאחר האירוע  משום שציפו לקבל תמורה הולמת יותר עבור כספם.

והנה ההסבר:

כל אדם מפרש בצורה שונה את המושג ללא הגבלה , תהיו בטוחים שכשאתם סוגרים עם צלם מגנטים , הוא יודע מראש כמה מגנטים הוא עומד להוציא באירוע שלכם, לכן אם ניסיתים להתמקח על המחיר והצלחתם, צלם המגנטים יוריד בכמות המגנטים על מנת לא לספוג את ההפסד .

מלבד זאת, כל צלם עובד בקצב עבודה שונה, הספק של צלם אחד לא דומה לקצב הצילום של צלם אחר. לכן כשמדובר במגנטים ללא הגבלה, הצלם יוכל לעבוד בקצב שהוא מחליט ולהוציא כמות מגנטים בהתאם.

הכפלות – האם כל תמונה המצולמת יוצאת במספר עותקים, לדוגמה אם הצלם צילם תמונה עם 5 אנשים – האם יצאו 5 מגנטים ? צלם אחד יוציא עותק אחד, צלם אחר יוציא 3 העתקים , וצלם אחר יכול באמת להוציא 5 העתקים (מעטים הצלמים האלו)

בנוסף, ישנם צלמי מגנטים שמגיעים לבד לאירוע על מנת לחסוך בעלות העובד, צלם שמגיע לבד כמובן יכול להספיק פחות מכיוון שהוא גם מצלם וגם עורך את המגנטים.

הפתרון לזה הוא מאוד פשוט –  לסגור על כמות מגנטים מוגדרת מראש או לפחות לחייב את הצלם להוציא מינימום מגנטים באירוע (על מנת לא לצאת מאוכזבים אחר כך)

על מנת לסבר לכם את האוזן, ניתן לכם אינדיקציה לכמות מגנטים סבירה בהחלט לפי סדר גודל האירוע.

אירוע עד 100 מוזמנים – 150-200 מגנטים.
אירוע של 150-200 מוזמנים – 200 – 300 מגנטים.
אירוע של 300 מוזמנים – 300-400 מגנטים
אירוע של 400 מוזמנים ומעלה 400-500 מגנטים.

טיפ: לפעמים עדיף לסגור כמות מגנטים מוגדרת מראש , למשל 200 מגנטים, ובמידת הצורך להוסיף עוד מגנטים תוך כדי האירוע, פשוט לבקש מהצלם לבוא אליכם כשיסיים את הכמות שסוכמה ביניכם, ובמידת הצורך לשדרג את החבילה תוך כדי אירוע (מתאים במיוחד לאירועים קטנים כגון בריתות/בר-בת מצווה)

3. צלם מגנטים שמגיע עם כיתוב על החולצה "צלם מגנטים" ועם עורך נוסף

ישנם צלמים המגיעים עם חולצה "צלם מגנטים" וכך קל יותר לאורחים לזהות אותו, כשאתם מזמינים צלם מגנטים וודאו אם הוא מגיע עם או בלי חולצה, בנוסף כמו שדיברנו בסעיף הקודם,  בררו אם הוא מגיע עם עוזר/עורך, או שהוא מגיע לבד, כמובן שזה משפיע מאוד על מחיר החבילה.

לסיכום, לאחר קריאת המדריך הזה אנו מקווים כי אתם יותר בקיעים ועכשיו יהיה לכם יותר קל לבצע השוואת מחירים בין צלמי המגנטים.

נחזור על הכל בקצרה:
  1. סוג הדפסה – הדפסה טרמית או הדפסה באמצעות מדפסת הזרקת דיו (עם למינציה, כמובן)

  2. כמות המגנטים – הגדירו מראש את כמות המגנטים שתרצו לקבל באירוע, לא להתפתות למושג "ללא הגבלה" זה משפט מטעה ובהרבה פעמים הוא לטובת צלם המגנטים יותר מלטובתכם.

  3. האם הצלם מגיע עם חולצה או בלי חולצה ממותגת (צלמי מגנטים לא אוהבים לעבוד עם חולצה כי זה מצריך מהם לעבוד יותר קשה )

  4. כמה אנשי צוות מגיעים לאירוע ? האם צלם שהוא גם עורך או צוות של 2 אנשים (צלם + מפתח)