שוק צלמי המגנטים בישראל הוא שוק פרוץ לחלוטין, אין שום פיקוח על צלמי המגנטים ורף הכניסה לענף נחשב לאחד הקלילים בישראל- וזאת משום שלמעשה לא קיימים כלל חסמי כניסה לענף, (לא תיאורטי, לא מעשי ולא כלכלי)

פתיחת עסק של מגנטים לאירועים הינו אחד מהזולים במדינה (כמה אלפי שקלים בודדים).

מבחינת הידע – אין צורך בידע מעמיק, היום בעידן התמונות – כל אדם עם טיפה מוטיבציה ורצון לעסק עצמאי, יכול לקחת מצלמה ולצלם על מצב "אוטומט"  וכך נוסף לשוק עוד צלם מגנטים.

זו הסיבה, שלפעמים ניתן להבחין בהפרשי מחירים משמעותיים (יחסית) בין מספר צלמי מגנטים.

ההבדלים בין מדפסת פוטו למדפסת תרמית

 

  1. וודאו שלצלם המגנטים שלכם יש ניסיון בצילום מגנטים (היום לכל צלם מגנטים יש עמוד פייסבוק וניתן לראות לפי מועד פתיחת העמוד את וותק הצלם) צלם מגנטים ללא עמוד פייסבוק צריך להדליק אצלכם נורה אדומה.
  1. בקשו לראות עבודות (בהמשך לטיפ הקודם) ניתן לדפדף בעמוד הפייסבוק של צלם המגנטים ולהתרשם ממגוון העבודות.
  2. חפשו את שם הצלם בגוגל בתוספת המילה ביקורת / המלצה – כך תוכלו לראות את השיח רשת סביב צלם המגנטים שלכם.
  3. לאחר שבחרתם צלם מגנטים – דאגו לעבור איתו על כל הפרטים:
  • שעות הגעה ושעת סיום פעילות
  • כמות מגנטים (לא להתפתות למגנטים ללא הגבלה)
  • מספר אנשי צוות שמגיעים לאירוע (באירועים גדולים בדרך כלל (צלם+עורך)
  • אופן ביצוע תשלום (מומלץ להעביר מקדמה כדי ליצור מחויבות
  • האם הצלם מגיע עם חולצה שרשום "צלם מגנטים" על מנת שיהיה יותר קל לזהות אותו בקהל?

אחרי כל אלה, וודאו שכל הפרטים כתובים בחוזה או בטופס הזמנה מסודר, ישנם המון צלמי מגנטים שנוהגים לסגור הכל בעל-פה. וזה כמובן פתח לבעיות ולמחלוקות לאחר האירוע.

טיפים לבעלי האירוע – בסיום האירוע מה כדאי לעשות ?

  1. במהלך האירוע, האורחים ניגשים ללוח המגנטים ואוספים את המגנטים שלהם, הרבה פעמים עם מניחים אותם על השולחן – ושם הם נשארים (פשוט מאוד שוכחים לקחת אותם) – מומלץ למנות אחראי, שבסיום האירוע יעשה סריקה על השולחנות ויאסוף את כל המגנטים שנשארו.
  2. פעמים רבות צלם המגנטים לא משאיר דיסק עם תמונות מהאירוע, ומסתפק באבטחה לשלוח את התמונות דרך המייל. דאגו לקבל עותק של קובץ התמונות כבר באותו הערב, מכיוון שבמקרים רבים בעלי האירוע שוכחים מזה וכך התמונות הולכות לאיבוד.

באותו עניין, צלמי מגנטים רבים נוהגים לתת דיסק עם התמונות מהאירוע, ולהרבה אנשים היום אין את האפשרות לקרוא דיסקים, לכן חשוב להקפיד לבקש את עותק התמונות על גבי דיסק און קי.

  1. דאגו לקבל את התמונות המקוריות ברזולוציה גבוהה ל מנת שתוכלו לעשות שימוש בתמונות למטרות נוספות לאחר האירוע (פיתוח תמונות באלבום, העלאה לפייסבוק) – יש צלמים שנוהגים לתת את התמונות בתוך מסגרת בלבד – מה שפחות שימושי עבור בעלי האירוע.

לאחר קריאת המאמר, מומלץ למלא את הפרטים שלכם ולקבל הצעות מחיר מצלמי המגנטים המופיעים באתר.