כשעורכים סקר שוק ומשווים בין צלמי מגנטים, חשוב להקפיד לשאול את צלם המגנטים באיזה מדפסת הוא משתמש .

ישנן מדפסות פוטו שעדיין צלמים רבים עובדים איתם בגלל העלויות הזולות, טווח המחירים לרכישת המדפסת נע בין 500-1,500 שח למדפסת פוטו ו- 3,500-5,000 ₪ למדפסת תרמית.

כמו עלויות הציוד, גם עלות חומרי הגלם של המגנט זולים יותר כשמשתמשים במדפסת פוטו, ומכאן נובע פער המחירים.

(הפער בין צלם שעובד עם מדפסת פוטו לבין צלם שעובד עם מדפסת תרמית עומד על 200-400 ₪, תלוי בסוג האירוע ובכמות המגנטים)

ההבדלים בין מדפסת פוטו למדפסת תרמית

איכות התמונות המודפסות באמצעות מדפסת תרמית, טובה יותר מתמונות אשר הודפסו במדפסת פוטו. יתרון משמעותי נוסף הוא אורך חייו של המגנט ושמירה על צבעיו, מגנטים אשר הודפסו באמצעות מדפסת פוטו בדרך כלל עוברים תהליך שניקרא "ניילוץ" מלשון למינציה, זהו תהליך הנועד לשמור על איכות המגנט, וזה אמנם עוזר אך לזמן מוגבל ובנוסף זה תלוי בתנאי התאורה, לצורך העניין מגנט שעבר תהליך למינציה אם ישימו אותו בשמש לא ישרוד מעבר לחודש והצבעים ידהו באופן משמעותי, להבדיל ממגנט שהודפס במדפסת תרמית)
אורך חיי מגנט שהודפס באמצעות מדפסות פוטו – 1-5 שנים, לאחר מכן הצבע ידהה כמעט לחלוטין. (תלוי בסוג הדפים ובאיכות הצבע אותם הזמין צלם המגנטים מהספק).

לעומת זאת, מדפסת תרמית שמשתווה באיכות לתמונה שתפותח בחנות צילום, יכול להחזיק מעמד 10-20 שנה ועדיין לשמור על צבעיו כביום הדפסתו.

מתי כדאי להזמין צלם שמשתמש במדפסת פוטו ומתי לא ?

הכל תלוי בתקציב, יש כאלה שלא איכפת להם מהאיכות ועושים את המגנטים רק בתור "אטרקציה" ויש כאלה שחשוב להם מאוד איכות המגנטים, ומוכנים לשלם על כך סכום נוסף.

אין דעה חד משמעית בעניין, רק צריך לקחת זאת בחשבון כשעושים סקר שוק וכשבוחרים צלם מגנטים.